top of page

Montessori ügyesedő©, Montessori okosodó©

és Montessori Iskolás leszek© program

Minden szülő számára fontos, hogy a gyermeke megbirkózzon az élet által elé gördített akadályokkal. Szeretnénk, ha gyermekeink magabiztosan és kudarcok, törések nélkül élnék az életüket, ha a felmerülő gondokon a kiváló problémamegoldó képességük átsegítené őket és ha sikeres, önmagában hinni tudó gyermek, majd felnőtt válna belőlük. 

Mindez a szülői, családi neveléssel és a jól megalapozott készségekkel lehetségessé válhat, amennyiben erre nem sajnáljuk az időt és a belefektetett energiát. Ha a gyermek köré olyan környezetet emelünk, olyan eszközökkel, játékokkal és programokkal vesszük őt körül, amelyek biztosítják számára a fejlődés lehetőségét, akkor már elég sokat tettünk azért a felnőttért, aki válhat belőle. 

Dr. Maria Montessori pedagógia rendszere igazi reneszánszát éli, világszerte nagy népszerűségnek örvend azért, mert olyan elveket és eszközrendszert dolgozott ki, melyek még ma is helytállóak és amelyekre a mai gyermekeknek talán nagyobb szüksége van, mint valaha.

Egyre gyakoribb, hogy a gyermekek tanulási nehézségekkel küzdenek az oktatási intézményekben. Nehézséget okoznak számukra a finommanipulációs tevékenységek, az irányok, a viszonyok meghatározása, a mozgáskoordináció, a figyelem, a türelem, melyek ha nincsenek jó alapokra fektetve, bizony mind kihatással lehetnek az iskolai teljesítményre, majd a felnőtt életre is. 

Montessori hangsúlyozta a gyermekek szabad cselekvési vágyát, az önállóság jelentőségét az egyén, a gyermek életében. Ugyanakkor eszközrendszerével játékosan és az önálló eszközválasztás révén aknázta ki a gyermekekben rejlő tehetséget, tudást, beindítva egyfajta önfejlesztő mechanizmust.

Eszközeinek használata során a gyermekeknek fejlődik többek között a problémamegoldó képessége, az általános és elvont gondolkodása, a kommunikációja, az íróujjai, a türelme, az önkontroll képessége, a kreativitása, a figyelme, az érzékszervei, a szociális képességei, valamint finomodnak a mozdulatai, amelyek az összpontosításhoz biztosítanak kellő alapot. 

Programjainkon a közös és egyéni játék során észrevétlenül, élménybe ágyazottan biztosítjuk a gyermekeknek a fejlődést a felsorolt területek mindegyikén. 

Korcsoportok szerint 3 programot kínálunk a szülőknek, amelyeket a Montessori világa és a Sazpa Montessori csapata dolgozott ki és védetett le.

Montessori ügyesedő© program: 3 év alatti gyermekeknek

Montessori Okosodó© program: 3-5 év között gyermekeknek

Montessori Iskolás leszek© program: 5-6 éves gyermekeknek

Programjainkon (kortól függően meghatározott idejű) irányított, egymásra épülő játék illetve szabad játéktevékenység is megvalósul. 

A program azokat a készségeket és képességeket támogatja meg, melyekre a gyermeknek egész élete során szüksége lesz! 

 

 

 

A programok időtartama 45 perc, mely vezetett/irányított és szabad játékból áll.

Az irányított játék időtartama korcsoport alapján változik, 10-30 perc.

A vezetett játék időtartamát befolyásolhatja a csoport létszáma, a gyermekek egyéni és csoportos igényei.

A programok árát a programvezetőink egyénileg alakítják ki! Kérjük, hogy ezzel kapcsolatban keresd a hozzád legközelebb lévő programvezetőnket!

 

Programvezetőink tapasztalt és képzett szakemberek, saját szakmai előmenetelük mellett Montessori képzésben és felkészítésben is részesültek, valamint évente több alkalommal továbbképzésen, közös programfejlesztéseken vesznek részt a saját Montessori programjuknak megfelelően!

Fontos! A programon való részvételhez regisztráció szükséges! 

A Montessori ügyesedő©, a Montessori okosodó© és a Montessori Iskolás leszek© program szabadalommal védett, jogilag a Montessori világa, a Sazpa Montessori és az azt működtető cég szerzői tulajdona! Minden a névvel és a programjainkkal való visszaélés jogi következményekkel jár!

Szeretnél Te is Montessori programvezető lenni? Itt további részleteket találsz erről és a programokról:

A Montessori ügyesedő© programot az 1 év alatti, az 1-2 év és a 2-3 év közötti gyermekeknek számára fejlesztettük ki, náluk még a manipulatív készségek, szem - kéz koordináció megalapozása és megtámogatása, a környezet érzékszervek útján történő felfedezése a dominánsabb, de természetesen történnek az értelemre ható tevékenységek is.

Mivel dominánsan az érzékszerveikkel történik az ismeretek befogadása, ezért a legtöbb Montessori eszköz és játék is az érzékszervekre hat elsősorban, főképpen az 1 év alatti gyermekek esetében.

A mozgásfejlődés jelentős része is ebben a korban történik, ezért foglalkozásainkon a gyermekek mozgásfejlődésének támogatása, esetleges serkentése, ösztönzése is megtalálható. 1 és 2 év között is folytatódnak a mozgásfejlesztő, érzékelésfejlesztő játékok, de már megjelennek a kognitív készségeket támogató eszközök, tevékenységek is.

A konstruálás, alkotás, létrehozás, az utánzó játékok, a kommunikáció ugrásszerű fejlődésének játékba ágyazott támogatása szintén fontos eleme a programunknak ebben a korban is. 2-3 év között a már meglévő alapokra lehet építeni vagy a hiányzó elemeket élményszerű, játékos fejlesztéssel lehet pótolni, serkenteni.

A kommunikáció, a mozgás, a konstruálás és szerepjátékok, a közös játékélmény ugrásszerű fejlődése szintén ebben a korban figyelhető meg, ehhez nyújtanak biztos hátteret az ügyesedő programjaink. A manipuláció fejlesztése lényeges a későbbi helyes ceruzafogáshoz, melyhez az alapokat szintén 3 év alatt el kell kezdeni kialakítani.

A környezettel kapcsolatos ismeretek bővülése, az állatok, növények, emberek és a minket körülvevő világ lelkes megismerése jellemzi már ezt a korosztályt is, amelyekhez a Montessori ügyesedő programunkon sok játékot fedezhetnek fel a gyermekek. Itt már megjelennek az Montessori okosodó programunk alapjai is.

A Montessori okosodó© program már egy idősebb korosztály számára, a 3-5 év közötti gyermekeknek került kidolgozásra. Ebben a szakaszban már a kognitív készségek kezdenek előtérbe kerülni, azonban a manipuláció és az érzékelés fontossága továbbra is hangsúlyos.

Montessori okosodó foglalkozásaink tartalmaznak ügyesedő elemeket is, de már megjelennek azoknak a készségeknek a fejlesztései is, amelyeket az óvodáskorban szükséges megtámogatni ahhoz, hogy a gyermekek zavartalanul léphessenek majd 6 évesen az iskolába. Ezek nélkül az alapok nélkül értékes időt veszítenek az iskolában, ugyanis ha ott kell erre időt és energiát fordítaniuk, akkor az új ismeretek befogadása nem lesz megfelelő, nem tudják egyszerre pótolni a készségszintű hiányosságokat és elsajátítani az új ismereteket, ennek eredménye pedig egy kudarcokkal teli iskolakezdés, iskoláskor. 

Az okosodó program célja, hogy a gyermekek képességei, készségei maximálisan meg legyenek támogatva, az esetleges hiányosságok időben felfedezésre kerüljenek és korrigálásuk megkezdése még időben megtörténhessen. Mindez csoportos és játékos formában történik a Montessori okosodó programjainkon. 

A Montessori Iskolás leszek© programunk, ahogy a neve is mutatja, az 5-6 éves gyermekeknek szól, akik iskolakezdés előtt állnak.

Játékos programjainkon a cél, hogy a gyermekeket élményszerű módszerekkel, az esetlegesen felmerülő hiányosságokra, valamint a szükséges és nélkülözhetetlen készségekre fókuszálva készítsük fel őket egy zavartalan óvodai-iskolai átmenetre.

A meglévő készségek mellett a felmerülő hiányosságok korrigálása, játékos fejlesztése az iskolás leszek programunk része. Montessorinak számos olyan eszköze volt/van, amelyek megfelelőek ahhoz, hogy  a gyermekeket előkészítse az iskolára.

Hangsúlyosak a kéz izomzatának erősítését, a helyes ceruzafogás alapjait célzó, valamint az írás irányának elsajátítását szolgáló eszközök; a kommunikációt, a viszonyszavakat, elvont fogalmakat erősítő játékok; a figyelmet (hallás figyelmet is), - koncentrációt, -türelmet és kitartást fejlesztő eszközök; a matematikai alapfogalmak, síkidomok, testek, mennyiségek, számképek megismerését szolgáló játékok; a mozgást és a testtudatot, testsémát fejlesztő játékok; környezetünk, a körülöttünk lévő világ megismerését szolgáló eszközök; stb.

Csendjátékunk fejleszti az auditív figyelmet és koncentrációt, amelyek a kommunikáció, a tiszta artikuláció, a későbbi szövegértés, értő olvasás, helyesírás szempontjából lényegesek. A Montessori Iskolás leszek© programunk egymásra épülő módszer alapján került kidolgozásra, teljes időtartama 9 hónap.

Képernyőfotó 2022-06-25 - 18.15.41.png
Képernyőfotó 2022-06-25 - 18.16.28.png
Képernyőfotó 2022-06-25 - 18.15.18.png
LOGO_okososdo.png
LOGO_ugyesedo.png
bottom of page